Brändisivujen kehitys

Vuosi: 2019 Yritys: Wunder Asiakas: Altia Teknologia -avainsanat: Gatsby, Styled Components, "headless" sisällönhallintajärjestelmänä Drupal

Koskenkorva etusivu

Tausta

Altia, tunnettu pohjoismaiden johtava alkoholijuomien valmistaja ja markkinoija, halusi uudistaa useiden tunnettujen brändiensä, kuten Koskenkorvan, O.P. Andersonin ja O.P. Larsenin, digitaalista läsnäoloa. Tavoitteena oli luoda kunkin brändin identiteettiä tukevat, visuaalisesti houkuttelevat ja teknisesti saavutettavat verkkosivustot.

Altialla oli tarve kehittää useita brändisivustoja, jotka pystyisivät tukemaan erilaisten brändien ainutlaatuisia tarpeita ja visuaalisia ilmeitä, mutta samalla hyödyntämään yhteistä teknistä alustaa tehokkuuden ja ylläpidettävyyden maksimoimiseksi.

Projektissa hyödennettiin "headless" -arkkitehtuuria, jossa käytettiin Gatsbyä front-endin kehityksessä ja Drupalia back-endinä. Tämä valinta mahdollisti joustavuuden ja suorituskyvyn, joiden ansiosta voimme tarjota nopeat ja optimoidut sivustot jokaiselle brändille. Gatsby, React ja Styled Components valittiin keskeisiksi teknologioiksi niiden kehittäjäystävällisyyden, suorituskyvyn ja muokattavuuden ansiosta.

Toteutus

Tulokset

Koskenkorva etusivu Koskenkorva tuotesivu Koskenkorva videosivu Koskenkorva drinkit